Yoga & Andning för kvinnor

Studiegruppen kring Yoga & Andning för kvinnor är en mindre intim grupp som träffas under 8 tisdagar i höst.

Tisdagar kl. 19.00-20.15.
Datum: 18/10, 25/10, 8/11, 15/11, 22/11, 29/11, 6/12, 20/12
Ej yoga 1/11 Allhelgonadag och 13/12 Lucia.

Nedan finns ett lugnt och mjukt yogapass på 20 min. Försök att hitta tid till att göra passet, gärna varje dag. Sätt på lite skön musik och varva ner för att kunna återhämta dig och fylla på med ny energi.

Lugnt och mjukt yogapass med Tin

Om studiegruppen och yogan
Under hösten fördjupar jag mig inom medicinsk yoga för kvinnor med fokus på våra hormonproducerande körtlar. Passen är stressreducerande och rörelserna är utvalda med tanke på vilka områden i kroppen vi vill stimulera. Vi kommer att praktisera yogaövningar, andningstekniker, mantran och meditationer för att släppa stress, hitta vår naturliga kvinnliga kraft, livsglädje och klarhet.

Grunden för yogan är medicinsk yoga och är flödande, lugn & skön och ger utrymme för att vara intuitiv och inkännande. Du lär känna din kropp och svaren som den ger. Vi lägger mycket tid på andetaget och undviker ”ytterlägen” i de olika yogapositionerna. Stannar vi precis innan muskelaktivering bidrar det till ökat energi- och lymfflöde.

Yogan är ett verktyg för dig som vill hitta din kvinnliga kraft, livsglädje och leva ett vitalt liv. Yogan är ett verktyg för stresshantering för att skapa balans och självläkning på alla plan. Under yogapassen fokuserar vi på våra hormonproducerande körtlar. Hormonell obalans påverkar hur du mår.

Är du intresserad av vara med? Maila mig på tin@yogavanner.se